Što je to point of information?

Najjednostavniji odgovor glasi: dio debate kojeg debatanti ignoriraju, a suci se pitaju imaju li debatanti svoja paralelna WS pravila o kojima oni ništa ne znaju.

Službena definicija bi bila, kratka pitanja koja postavlja suprotna ekipa tijekom govora svojih protivnika.

Prema pravilima, tijekom govora člana suprotne ekipe, svaki od članova bi trebao probati postaviti 2-3 pitanja (dakle ukupno kao tim 6-9 pitanja), dok bi govornik trebao prihvatiti dva od njih te ih odgovoriti.

Iz ovog pravila mogli ste zaključiti da osoba koja drži govor nije obvezna prihvatiti i odgovoriti na svako pitanje, već na samo dva, dok ostala pitanja može odbiti ili pokazivanjem rukom govorniku da sjedne ili jednostavnom rečenicom:’’Ne, hvala!’’. Kako bismo započeli suzbijanje problema s ne postavljanjem i ne prihvaćanjem P.O.I. posvetit ćemo jedan blog objašnjavajući zašto ih uopće imamo.

Najjednostavniji i najčešći odgovor je kako bi učinili debate dinamičnom I zanimljivom te dopustili debatantima da se izravno sukobe oko određenih pitanja, a ne da isključivo čekamo iz govora u govor suprotstavljanje ideja. No to nije jedina poanta pointova!

Zašto bi trebali prihvatiti P.O.I. dok držimo govor?

Vrlo očiti razlog je zato što je tako u pravilima propisano. Ali pogledajmo zašto su to tako osmislili mudri ljudi koji su osmislili format.
Kada prihvatimo P.O.I. pokazujemo sucu da suvereno vladamo svojom materijom I da znamo obraniti argumente, odnosno da ne bojimo pitanja protivnika. Pravilnim prihvaćanjem P.O.I. pokazujemo i da dobro vladamo vremenom unutar svog govora, da smo jasno razložili probleme i objasnili svoje argumente bez  ponavljanja što je rezultiralo time da imamo vremena i odgovarati na pitanja protivničke ekipe.
Možda najbolji razlog za prihvaćanjem pitanja je taj da nam daje uvid u strategiju protivničke ekipe što daje  timu više vremena da pripreme odgovore, a već samim odgovaranjem na pitanje moguće je unaprijed smanjiti udarac na argumente bez da se čeka red na svoj sljedeći govor.

Zašto bi trebali postavljati P.O.I.?

Opet je najočitiji odgovor jer je tako u pravilima. Postavljanjem P.O.I. pokazujemo sucu da smo angažirani oko debate te da pratimo govor suprotne ekipe, a ne da smo samo fiksirani na svoju stranu I svoje argumente. Postavljanjem dobrih P.O.I. pokazujemo sucu svoju domišljatost i vještinu da kratkim pitanjem u 10 sekundi, bez puno objašnjavanja i filozofije, nanesemo udarac debatnom slučaju suprotne strane.
P.O.I. su važni kako bi već tijekom govora suprotne ekipe krenuli razvijati svoju strategiju i ispitali koji će biti njihov smjer obrane te iskoristili to saznanje u sljedećem govoru.  Možda najjednostavniji razlog zašto dizati P.O.I. je kako bi omeli govornika suprotne strane u držanju mirnog i neprekinutog govora te natjerali ga da se malo više potrudi kako bi dobio dobre bodove.

Za kraj ponovimo neka osnovna pravila vezana uz point-ove!

 

Tempirajte kada ćete postaviti ili prihvatiti point.
Ako postavljate point probajte ga postaviti prije nego što govornik kaže neku poantu ili pak povuče neku analogiju. To činimo kako bi ga omeli i možda će zaboraviti što je htio reći te takav promak možemo kasnije koristiti u debati.
Ako prihvaćate point, uvijek pazite da ste dovršili svoju misao. Sjetite se, vi ste ti koji držite govor pa kontrolirate tempo i događanja tijekom svog govora. Dovršite misao i tek onda se bavite pitanjima suprotne strane.

P.O.I. je kratko pitanje, a ne znanstveno izlaganje u trajanju od par minuta. Poštujte protivnike i ne oduzimajte im dragocjeno vrijeme. Ako netko drži predugi point, vaše je pravo da ga zaustavite i odgovorite na ono što ste čuli ili samo nastavite dalje s vlastitim izlaganjem.

Ne postavljanje i ne prihvaćanje point-ova suci mogu kazniti s oduzimanjem od 0,5 do 2.0 boda u debati. Nemojte se dovoditi u situaciju da glupo gubite teško stečene bodove.

DVIJE VJEŽBE ZA P.O.I.

  1. NAUČITI GOVORNIKE PRIHVAĆATI/ ODBIJATI PITANJA BEZ DA SE ZBUNE
    Govornik drži govor, dok svi ostali učenici moraju postaviti 1-2 P.O.I ..
    Govornik mora prihvatiti svaki P.O.I..
    Naprednija verzija je da govornik mora početi iz početka govor kada prihvati pitanje usred svoje rečenice, bez da je završio misao.
    U sljedećem krugu, govornik mora odbiti sve P.O.I. Ovom vježbom učenici stječu refleks prihvaćanja i odbijanja pointova.
    Nakon što su učenici savladali taj dio, možete vježbati strateško prihvaćanje pointova/postavljanje pointova u određenom trenutku (npr. prihvaćanje nakon što je završio s objašnjavanjem argumenta ili postavljanje pointa prije nego što govornik iznese glavnu misao argumenta/poveže argument s tezom)
  1. PRIPREMANJE P.O.I.

Zadajte debatantima neku tezu. Jedan dio debatanata neka priprema argumente, dok drugi dio smišlja pitanja.
Kada debatanti završe s radom, usporedite jesu li dvije grupe jednako procijenile koje su glavne poante rasprave.

Ovom vježbom učenici uviđaju da se jedan dio pitanja može pripremiti unaprijed i time si olakšati posao tijekom debate.

 

Do sljedeće debate, s nadamo se više unakrsnog ispitivanja!