Hrvatsko debatno društvo  u partnerstvu sa Srednjom školom Brač i Gradom Supetrom od 1. kolovoza 2025. do 31. siječnja 2027. provodi projekt Naši šoldi, naš glas, sufinanciran sredstvima Europske unije kroz Erasmus+ program, s ukupnim iznosom od 58 915 EUR.

Projekt se bavi jačanjem kapaciteta mladih u Gradu Supetru da aktivno sudjeluju u donošenju lokalnih odluka kroz model participativnog budžetiranja. Ključna je uloga mladih ambasadora – učenika Srednje škole Brač – koji sudjeluju kroz treninge, studijska putovanja, radionice, prezentacije, glasanje, te naknadnu implementaciju odabranog učenjačkog projekta.

Glavni ciljevi projekta:

  • Osnaživanje mladih za aktivno sudjelovanje u donošenju odluka.
  • Uvođenje sustavnog modela participativnog budžetiranja u gradske politike
  • Realizacija jednog učeničkog projekta financiranog iz lokalnog proračuna uz vidljive koristi za zajednicu

Tijekom projekta planiramo provesti nekoliko aktivnosti:
  • Trening u Zadru – aktivno građanstvo i dionici
    Mladi ambasadori kroz interaktivne radionice uče kako prepoznati dionike u lokalnoj zajednici, razumjeti ulogu građana u donošenju odluka i razviti svoje zagovaračke vještine.

  • Trening u Pregradi – participativno budžetiranje
    Sudionici upoznaju metodologiju participativnog budžetiranja, uče kako oblikovati prijedloge i kako ih predstaviti javnosti na razumljiv i uvjerljiv način.

  • Studijsko putovanje u Dubrovnik
    Mladi odlaze u Dubrovnik gdje iz prve ruke upoznaju praksu participativnog budžetiranja u školama te kroz razmjenu iskustava uče kako dobre primjere prenijeti u Supetar.

  • Radionice, prezentacije i demokratsko glasanje u Supetru
    Mladi izrađuju prijedloge projekata za svoju zajednicu, predstavljaju ih vršnjacima te kroz glasanje odlučuju koji će prijedlog biti realiziran.

  • Provedba pobjedničkog prijedloga
    Grad Supetar izdvaja sredstva (najmanje 1.000 EUR) za provedbu projekta koji su mladi odabrali. Ambasadori prate i dokumentiraju provedbu.

  • Završna konferencija i diseminacija
    Na završnom događaju sudionici i partneri predstavljaju rezultate, izrađuje se digitalni priručnik sažetka metodologije, a iskustva se šire kroz mreže mladih i obrazovnih institucija.

Očekuje se da će projekt rezultirati uspostavom modela participativnog budžetiranja u Supetru, u kojem će aktivno sudjelovati najmanje pedeset mladih. Kroz projekt će se realizirati jedan konkretan učenički prijedlog financiran iz lokalnog proračuna, čime će zajednica dobiti vidljive koristi. Dugoročno, projekt će pridonijeti jačanju kapaciteta mladih za aktivno građanstvo, njihovo sudjelovanje u lokalnoj vlasti te preuzimanje odgovornosti za razvoj i dobrobit zajednice.