U sklopu projekta Zeleni nositelji promjena, tijekom ožujka smo u Zagrebu održali više radionica usmjerenih na primjenu debatne metodologije u obrazovanju za održivi razvoj. Radionice su okupile učenike iz XIII. gimnazije, Gimnazije Lucijana Vranjanina i Gimnazije Sesvete, koji su kroz interaktivne aktivnosti i vođene rasprave razvijali vještine kritičkog mišljenja, argumentacije i javnog nastupa.
Debata kao alat za održivu budućnost
Kroz radionički program, učenici su analizirali aktualna pitanja povezana s održivim razvojem te raspravljali o ulozi pojedinca, obrazovanja i javnih politika u postizanju održivijih zajednica. Debatna metodologija omogućila im je strukturirani pristup temama, ali i razvoj kompetencija važnih za daljnje aktivno sudjelovanje u društvu.
Neke od tema o kojima su učenici debatirali uključuju:
-
Što sve obuhvaća pojam održivog razvoja?
-
Kako obrazovne institucije mogu doprinijeti održivijem ponašanju?
-
Može li promjena krenuti od pojedinca – i kako potaknuti zajednicu?
Priprema za natjecanja, ali i životne situacije
Radionice su ujedno bile i prilika za pripremu učenika za županijska debatna natjecanja, gdje će imati priliku dodatno primijeniti svoje vještine. No, još važnije – radionice su poslužile kao prostor za razmjenu mišljenja, učenje dijaloga i razvijanje samopouzdanja za javno izražavanje stajališta o temama koje se tiču svih nas.
Nastavljamo dalje!
Projekt Zeleni nositelji promjena provodi Hrvatsko debatno društvo uz podršku Europskih snaga solidarnosti. Cilj projekta je osnažiti mlade ljude za aktivno uključivanje u pitanja održivosti i zaštite okoliša, kroz razvoj argumentacijskih i zagovaračkih vještina. U mjesecima koji slijede nastavljamo s radionicama diljem Hrvatske, stvarajući mrežu mladih koji su spremni zagovarati promjene.
Više o projektu saznajte ovdje 👉 HDD – Zeleni nositelji promjena