U srijedu 8. ožujka i utorak 14. ožujka proveli smo i naše druge radionice u sklopu projekta Solidarne spikaonice u XII. gimnaziji i Školi za grafiku, dizajn i medijsku produkciju.

Druga radionica uvodno je započela prisjećanjem na aktivnosti i koncepte s prvog susreta. Nakon toga, kroz prezentaciju učenici su se bolje upoznali sa svima povezanim s ranjivim skupinama, kao i rizičnim i zaštitnim čimbenicima. Kroz sljedeće dvije aktivnosti učenici su se bolje upoznali s ranjivim skupinama, mogli su identificirati oblike povrede ljudskih prava te su se upoznali s pojmom privilegiranosti.

Kroz drugu aktivnost „Gdje se nalazim“ učenici su bili podijeljeni u parove te je svaki par dobio svoju ulogu. Svaka uloga predstavljala je neku osobu koja je pripadnik neke ranjive skupine (beskućnik, Romi, imigrant iz Sirije, osoba s invaliditetom i slično). Sukladno svojoj ulozi, svaki par dobio je zadatak promisliti o pitanjima vezanim uz tipičan dan, strahove i financije svoje uloge. Zadnji zadatak ove aktivnosti bio je taj da učenici stanu „u liniju“ te su se morali pomicati od linije ukoliko se neka od izjava koje su voditeljice čitale odnosila na njihovu ulogu. Na taj način uvidjeli su kakve sve društvene uloge postoje te koje privilegije utječu na kvalitetu života.

Sljedeća aktivnost „Power flower“ omogućila je učenicima da vide koje privilegije oni imaju. Svaki učenik dobio je papir na kojemu je bio cvijet u čijem su se laticama nalazile brojne privilegije kao što su fakultetsko obrazovanje, bijela rasa, rodni identitet – muško i slično.

Kao i uvijek, vladala je ugodna i topla atmosfera te se veselimo što imamo mogućnost družiti se s našim srednjoškolcima.

Projekt “𝗦𝗼𝗹𝗶𝗱𝗮𝗿𝗻𝗲 𝘀𝗽𝗶𝗸𝗮𝗼𝗻𝗶𝗰𝗲” provodi grupa mladih (žena), uz financijsku podršku Agencije za mobilnost i programe Europske unije kroz program #EuropeanSolidarityCorps. Projekt provodimo u sklopu našeg programa #Zajedno.