Kako biste što bolje razumjeli tezu za osnovnoškolsko međužupanijsko natjecanje: Maloljetnicima treba zabraniti upravljanje influencerskim videokanalima odlučili smo odgovoriti na pitanja koja ste nas do sada upitali.

 

1.) Što znači upravljati videokanalom?
Upravljati, za potrebe ove teze, znači biti subjektom nekog kanala tj. njime prezentirati određeni sadržaj putem tog kanala. Neovisno o tome kreiraju li sadržaj sami maloljetnici, njihovi roditelji ili medijske kuće, maloljetna osoba je ta koju se povezuje s kanalom. S jedne strane je ona ta koja utječe na svoje pratitelje, korisnike društvenih mreža, dok s druge strane ona je ta koja će biti osuđivana i izložena komentarima i reakcijama istih tih pratitelja, ali i pratitelja ostalih kolega influencera.

2.) Koja je brojka koju neki influencer mora doseći da bi se o njemu razgovaralo u ovoj tezi?

Imati kanal za koji se snimaju videozapisi o zdravoj prehrani ili pak videokanal na kojem se prate modni trendovi nisu iste vrste videokanala. Vjerujemo, nažalost, da će prvi videokanal imati znatno manji doseg nego drugi, ali to ne znači da osoba koja snima za to područje nije influencer tog područja.
Nadalje, dva su glavna načina da se ustanovi nečija popularnost: broj pratitelja i broj pregleda videa. Vrlo često nailazimo na kanale koji imaju nekoliko desetaka tisuća pratitelja, ali pregledi videa se računaju u još većim brojkama. S druge strane, nailazimo i na kanale s velikim brojem pratitelja, ali s malim brojem pregleda videa. Teško je reći koja je magična brojka pratitelja o kojoj se ovdje razgovara. Ono što je lako za zaključiti je da se od debatanata očekuje da debatiraju o jačini tog utjecaja i povratnoj informaciji koju je moguće pratiti kroz akcije i komentara njihovih pratitelja. Dakle, ne zamarajte se brojkama nego se sjetite da govorimo o maloljetnoj osobi koja sjedi ispred kamere s ciljem da dođe do što većeg broja pratitelja.

3.) Svi YouTuberi imaju i profile na drugim društvenim mrežama. Kako pokazati njihov utjecaj samo na Yotube-u, a ne na drugoj društvenoj mreži?
Nikada u debati ne trebate osporavati nešto što je istina, a tako je to i u ovoj tezi. Gotovo se svi influenceri koriste različitim društvenim mrežama kako bi došli do što većeg broja pratitelja. Oni dobri influenceri će taj sadržaj prilagođavati svakoj od društvenih mreža. Iako od vas ne želimo da raspravljate treba li se zato zabraniti influencerski profili na Instagramu, u redu je da pokazujete kolika je moć nekog influencera i zašto mu je baš videokanal omogućio da koristi tu moć i na druge načine. Širenje na druge načine komunikacije je nešto što može biti korisno, ali i štetno, kako za maloljetnu osobu ispred kamere tako i za maloljetne osobe ispred ekrana.

4.) Postoje mnogi kanali gdje se prikazuje kako se igraju igrice i kako prijeći neki nivo. Spada li to pod influencerski kanal?
Popularno zvani gaming je jedno od značajnih područja kada govorimo o influencerskim kanalima. I sami znate da takvi kanali imaju velik broj pratitelja, još veći broj pregleda kao i osoba koje se koriste savjetima u svom igranju videoigrica. Osim toga, i u ovom području velik je utjecaj kompanija koje plaćaju influencera za igranje, komentiranje i recenzije. Sve dok maloljetna osoba vodi takav kanal to su stvari koje možda imaju svoje prednosti, a možda svoje mane i svakako da se u tom smjeru može graditi argumentacijska linija.

Posebni naputak
Kao što smo do sada čuli iz vaših upita i reakcija na tezu, svi imate svoje omiljene influencere, ali i one malo manje omiljene. Ono što nas (ne)iznenađuje je količina primjera koju već na prvu imate, a da odgovara ovoj tezi. Želimo vam naglasiti da ne će pobijediti ekipa s većim brojem primjera ili ekipa koja će znati više influencerskih imena. Kao i uvijek u debati, pobijedit će ekipa koja će imati bolje potpune argumente (tvrdnja, objašnjenje, dokaz i poveznica). Dakle, imati mnogo primjera ne znači imati dobar argument. Poslije svakog dobrog primjera slijedi objašnjenje kako taj primjer koristi vašem argumentu.