Nakon cijele školske godine aktivnog rada na projektu ”Škola, inkubator tolerancije” financiranog od strane Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva, došao je red na održavanje javnog foruma. Zajedno okupljeni učenici iz Osnovne škole Domovinske zahvalnosti (Knin), Osnovne škole Mladost (Zagreb) i Osnovne škole Zapruđe (Zagreb) 28. svibnja proveli su cjelodnevnim pripremama za javni forum, a sutradan prezentirali svoj rad i održali edukativnu debatu. Knjižnica Osnovne škole Mladosti tako je postala centar priprema i razmjene ideja te uvježbavanja govora i sprječavanja straha i treme.
Velika dvorana Mjesnog odbora Zapruđe 29. svibnja, bila je puna učenika i nastavnika osnovnih škola koji su došli saznati što su naši sudionici napravili u svojim školama, ali i poslušati javnu debatu o tome trebaju li se davati pedagoške mjere učenicima za njihovo ponašanje na društvenim mrežama. Ovim putem se želimo zahvaliti Mjesnom odboru što nas je ugostio te gospođi Antoneli Runje iz Ureda za zdravstvo Grada Zagreba što je svojim dolaskom kao predstavnica Grada podržala naš projekt.
Na samom početku foruma predstavnici škola ukratko su predstavili što su tijekom ove školske godine napravili kako bi njihova škola postala tolerantnijim mjestom. U sve tri škole provela se anketa kako bi se sudionici upoznali s mišljenjem svojih vršnjaka. Sukladno odgovorima, učenici su se odlučili edukacijom boriti s problemom nasilja u školama. Tako su proveli niz radiona za svoje vršnjake, roditelje i nastavnike kako bi među njima osvijestiti probleme nasilja u školi, negativne posljedice zbog zadirkivanja nekoga te kako se ponašati prilikom aktivnosti na društvenim mrežama.
Tema zajedničke javne debate bila je ”Učenici bi trebali dobivati pedagoške mjere za nasilno ponašanje prema vršnjacima na internetu’’. Za ovu temu sudionici projekta su se odlučili jer smatraju kako su upravo društvene mreže glavni kanal komunikacije vršnjaka i da zato cyber bulling treba biti jedna od tema o kojoj će govoriti kroz ovaj projekt. Svaka škola partner imala je dva učenika koja su sudjelovali u debati. Jedan učenik na strani afirmacije, a jedan na strani negacije. Tako su ekipe sastavljene od učenika različitih škola i cijeli proces pripreme je bio zahtjevniji, ali i zabavniji. Publika je odlučila kako učenici ne bi trebali dobivati pedagoške mjere i složila se s negacijskim prijedlogom da umjesto ”kazne” učenici prolaze edukacije i razgovore sa stručnim suradnicima škole kako bi se shvatio uzrok nasilnog ponašanja, a ne samo sprječavala manifestacija.
Naš projekt nastavlja se dalje. Učenike iz OŠ Zapruđe očekuje održavanje još jedne radionice dok učenike OŠ Mladost očekuje montiranje kratkog filma kojeg za kraj školske godine žele posvetiti svojim prijateljima i tak ih podsjetiti još jednom da škola treba biti mjesto tolerancije. Izvoditeljice projekta u fazi su pripreme priručnika, a voditeljica projekta marljivo radi na organizaciji edukacije krajem kolovoza za nastavnike kako bismo osigurali izvođenje projekta i u drugim školama.